Πρόκειται για μία μέθοδο που χρησιμοποιείται ως μέσο παρέμβασης σε παιδία με κινητικές διαταραχές της ομιλίας, όπως η Παιδική Δυσαρθρία και η Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία. Η προσέγγιση SIMATA, εφαρμόζεται από το παιδί και τον θεραπευτή, σχετίζεται άμεσα με την τοποθεσία της άρθρωσης και τον τρόπο παραγωγής του κάθε φωνήματος, ενώ συνοδεύεται από εικόνες που εμφανίζουν μεμονωμένους ήχους της ομιλίας για επιπλέον οπτική ανατροφοδότηση. Με τη χρήση της μεθόδου βοηθούμε την ομιλία του παιδιού δίνοντας του ανατροφοδότηση ακουστική (παραγωγή του κατάλληλου ήχου ομιλίας), οπτική (αναπαράσταση του φωνήματος ως προς τον τόπο και τον τρόπο άρθρωσης), απτική (άγγιγμα στη θέση άρθρωσης), τροπική (π.χ. δόνηση) και ιδιοδεκτική (πρόκληση αργής και παρατεταμένης άρθρωσης για προσφορά πρόσθετης ιδιοδεκτικής πληροφόρησης).