ATTENTION AUTISM - Thera-Be | Κωνσταντίνος Βασιλείου
1589
page-template-default,page,page-id-1589,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-12.0.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive

ATTENTION AUTISM

 

Η προσέγγιση Attention Autism (Προσοχή και Αυτισμός) βασίζεται στην ιδέα ότι μια επιτυχημένη επικοινωνία είναι δυναμική, ευχάριστη και διασκεδαστική. Κάθε παιδί, είτε ανήκει είτε όχι στο φάσμα του αυτισμού, μαθαίνει πιο εύκολα όταν δραστηριοποιείται με ενθουσιασμό, κίνητρο και δημιουργικότητα. H μέθοδος Attention Autism είναι ένα μοντέλο παρέμβασης που σχεδιάστηκε από την λογοθεραπεύτρια Gina Davies και στοχεύει στην ανάπτυξη φυσικής και αυθόρμητης επικοινωνίας μέσω της χρήσης οπτικά βασισμένων δραστηριοτήτων. Ο πρωταρχικός στόχος της Gina είναι οι συνεδρίες να είναι διασκεδαστικές, προσφέροντας παράλληλα μια ακαταμάχητη πρόσκληση για μάθηση, ενώ οι επόμενοι στόχοι της παραπάνω μεθόδου είναι:

 

1. Να προσελκύσει την προσοχή
2. Να βελτιώσει το μοίρασμα προσοχής
3. Να αναπτύξει το μοίρασμα του ενθουσιασμού σε ομαδικές δραστηριότητες
4. Να αυξήσει την προσοχή σε δραστηριότητες όπου εμπλέκονται ενήλικες
5. Να ενθαρρύνει την αυθόρμητη αλληλεπίδραση σε ένα φυσικό ομαδικό περιβάλλον
6. Να αυξήσει τη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία μέσω σχολιασμών
7. Να χτίσει και να εμπλουτίσει το λεξιλόγιο
8. Να διασκεδάσει!

 

Το πρόγραμμα Attention Autism αποτελείται από τέσσερα στάδια, κάθε ένα από τα οποία παρουσιάζεται στο παιδί ή σε ομάδα παιδιών, όταν είναι έτοιμα να διευρύνουν τις δεξιότητες προσοχής τους. Στο 1ο στάδιο- Ο Κουβάς ως μέσο εστίασης Προσοχής-, παρουσιάζεται ένας κουβάς γεμισμένος με ελκυστικά αντικείμενα και παιχνίδια, τα οποία στοχεύουν στο μοίρασμα της προσοχής. Το 2ο στάδιο- Χτίσιμο Προσοχής- αποτελείται από διασκεδαστικές, οπτικά ελκυστικές δραστηριότητες που συχνά περιλαμβάνουν ένα «ευχάριστο χάος», με στόχο τη διατήρηση προσοχής για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Στο 3ο στάδιο- Εναλλαγή σειράς και εκ νέου Δέσμευση Προσοχής-, ο καθοδηγητής της ομάδας μαζί με έναν ακόμα ενήλικα δείχνουν μια απλή δραστηριότητα και στη συνέχεια τα παιδιά καλούνται, εάν νιώθουν άνετα και έτοιμα, να συνεχίσουν τη δραστηριότητα. Με αυτό το τρόπο διδάσκονται τεχνικές όπως η εναλλαγή σειράς και η μάθηση μέσω προτύπων. Τέλος, στο 4ο στάδιο- Μετατόπιση και εκ νέου Δέσμευση Προσοχής- ο ενήλικας δείχνει μια απλή δημιουργική άσκηση και, στη συνέχεια, δίνει σε κάθε παιδί ένα ξεχωριστό σετ εργαλείων για να αντιγράψει την άσκηση. Αφού ολοκληρωθεί η άσκηση, κάθε παιδί δείχνει στην ομάδα τι κατάφερε να κάνει.

 

Πιο περίπλοκες δεξιότητες, όπως η αυτοπεποίθηση και η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (π.χ. συνεργασία, μοίρασμα αντικειμένων, επίλυση προβλήματος), μπορούν επίσης να παρουσιαστούν στο πέρας των σταδίων. Οι αρχές της μεθόδου μπορούν ακόμα να γενικευτούν σε μαθησιακές δραστηριότητες (γραμματική και αριθμητική), στοχεύοντας στην διευκόλυνση της μάθησης και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων.


https://ginadavies.co.uk/